Szejk bananowy

Kwiecień 22nd, 2015

 

„Większe o 100g spożycie mięsa podnosi o 100 % ryzyko rozwoju choroby wieńcowej natomiast 100g więcej owoców i warzyw zmniejsza ryzyko wystąpienia tej samej choroby o 30%”.

„Zatrzymaj młodość” R. Pawlak

Szejk bananowy niezywykle prosty i smaczny. Pijmy na zdrowie.

Składniki: Czytaj dalej… »

Pudding ryżowy

Kwiecień 20th, 2015

Zastanawiacie się czasami co zrobić z ryżem, który został Wam z poprzedniego dnia?
Dziś proponuję zrobić z niego pudding ryżowy. Można go zjeść zarówno jako deser z owocami, jak również na śniadanie.

Składniki: Czytaj dalej… »

Klopsy orzechowe z tofu

Kwiecień 16th, 2015

Te klopsy możemy serwować zarówno jako kotlety, kulki do spaghetti, czy też podawać je z sosem. Sprawdzają się w każdej postaci. Dzięki zawartości tofu, orzechów pekanowych i płatków drożdżowych są bogate w białko, witaminy z grupy B i witaminę E oraz wiele cennych składników odżywczych.

„Tofu nazywane jest cudownym pokarmem . Zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, ma niską zawartość tłuszczów nasyconych i nie zawiera cholesterolu. 4 uncje tofu (około 113 gramów) pokrywa 18 procent dziennego zapotrzebowania na proteiny oraz 14 procent dziennego zapotrzebowania na kwasy tłuszczowe omega 3”. („101 Best Vegan Food”)

 

Składniki: Czytaj dalej… »

Makaron z suszonymi pomidorami

Kwiecień 7th, 2015

Szybkie w przygotowaniu, pożywne i zdrowe – danie z makaronem i suszonymi pomidorami. Jego apetyczny aromat roznosi się po całym domu. :) Tym przepisem podzieliła się ze mną moja przyjaciółka – Mariana. Potrawa tak mi zasmakowała, że od tego czasu często gości na moim stole.

Składniki: Czytaj dalej… »

Pasztet bezglutenowy w dwóch wydaniach

Kwiecień 1st, 2015

Ostanio w mojej kuchni modne stały się trzy produkty: cieciorka, kasza jaglana i czerwona soczewica. Lubię je ze sobą łączyć tworząc kolejne przepisy. Ten, zrobił wrażenie. Użyłam go jako pasztet do chleba. Na drugi dzień pokroiłam go na grube plastry i podsmażyłam używając jako kotlety do obiadu.  Już wiem, że wykorzystam go wiele razy, śpieszę więc podzielić się  z wami tym wynalazkiem.

Składniki: Czytaj dalej… »

Bananowe babeczki z orzechami włoskimi

Marzec 22nd, 2015

Słodkie połączenie dobroczynnych właściwości orzechów włoskich i bananów. Orzechy włoskie są dobrym źródłem kwasów omega 3 i antyoksydantów. Są bogate w błonnik i białko. Banany zaś zawierają m.in. potas, błonnik, witaminę C i B6.

Spróbujcie! :)

Składniki: Czytaj dalej… »

Wiosenna pasta – ze szpinaku i pietruszki

Marzec 19th, 2015

Choć szpinak zawiera wiele dobroczynnych substancji odżywczych (między innymi: beta-karoten, luteinę, potas, kwas foliowy), dla wielu był zmorą dzieciństwa. Ja natomiast szpinak bardzo lubię i chętnie dodaję surowy do wielu surówek.

Dobrze przygotowany jest również bardzo smaczny w postaci gotowanej. Dziś przepis na wiosenną pastę ze szpinaku i pietruszki. Jej przygotowanie zajmie nam zaledwie kilka minut. A efekt końcowy jest wyśmienity!

Składniki: Czytaj dalej… »

Zupa ziemniaczana z porem i cieciorką

Marzec 17th, 2015

A to ciekawe…

„Szeroko zakrojone zmiany stylu życia już po jednym roku są w stanie doprowadzić do regresji nawet najdalej posuniętej miażdżycopochodnej choroby naczyń wieńcowych i to bez stosowania leków obniżających cholesterol.” („Zatrzymać młodość” dr R. Pawlaka.)

Tak stwierdzili naukowcy. Jakie to zmiany? O tym już w następnym poście.

Składniki: Czytaj dalej… »

Makaron w sosie orzechowym

Luty 23rd, 2015

Sos orzechowy, po prostu idealny –  kremowy i lekko pikantny. Papryka i ogórek, mimo że są nietypowym zestawem, stanowią zaskakująco dobraną parę smakową. Jeżeli jednak nie przekonuję Was ten argument, to musicie przyznać, że ze zrobienie zdrowego dania w 15 min powinno być wystarczającą zachętą. Już widzę jak wstawiacie garnek na makaron :-)

Składniki: Czytaj dalej… »