Bananowe babeczki z orzechami włoskimi

Marzec 22nd, 2015

Słodkie połączenie dobroczynnych właściwości orzechów włoskich i bananów. Orzechy włoskie są dobrym źródłem kwasów omega 3 i antyoksydantów. Są bogate w błonnik i białko. Banany zaś zawierają m.in. potas, błonnik, witaminę C i B6.

Spróbujcie! :)

Składniki: Czytaj dalej… »

Wiosenna pasta – ze szpinaku i pietruszki

Marzec 19th, 2015

Choć szpinak zawiera wiele dobroczynnych substancji odżywczych (między innymi: beta-karoten, luteinę, potas, kwas foliowy), dla wielu był zmorą dzieciństwa. Ja natomiast szpinak bardzo lubię i chętnie dodaję surowy do wielu surówek.

Dobrze przygotowany jest również bardzo smaczny w postaci gotowanej. Dziś przepis na wiosenną pastę ze szpinaku i pietruszki. Jej przygotowanie zajmie nam zaledwie kilka minut. A efekt końcowy jest wyśmienity!

Składniki: Czytaj dalej… »

Zupa ziemniaczana z porem i cieciorką

Marzec 17th, 2015

A to ciekawe…

„Szeroko zakrojone zmiany stylu życia już po jednym roku są w stanie doprowadzić do regresji nawet najdalej posuniętej miażdżycopochodnej choroby naczyń wieńcowych i to bez stosowania leków obniżających cholesterol.” („Zatrzymać młodość” dr R. Pawlaka.)

Tak stwierdzili naukowcy. Jakie to zmiany? O tym już w następnym poście.

Składniki: Czytaj dalej… »

Makaron w sosie orzechowym

Luty 23rd, 2015

Sos orzechowy, po prostu idealny –  kremowy i lekko pikantny. Papryka i ogórek, mimo że są nietypowym zestawem, stanowią zaskakująco dobraną parę smakową. Jeżeli jednak nie przekonuję Was ten argument, to musicie przyznać, że ze zrobienie zdrowego dania w 15 min powinno być wystarczającą zachętą. Już widzę jak wstawiacie garnek na makaron :-)

Składniki: Czytaj dalej… »

Pasta z pestek dyni i soczewicy

Luty 18th, 2015

Przepisy z pestek dyni nie zawsze się udają, bo mimo tego, że data przydatności do spożycia jest niby w porządku są one stare i gorzkie. No i po przepisie… Dlatego najlepiej kupować je na wagę, małą ilość, spróbować kilka i jeśli są dobre, kupić więcej i przechowywać w lodówce.

Składniki:

Czytaj dalej… »

Babki z buraczkiem

Luty 11th, 2015

Burak nie jest może typowym składnikiem w słodkich wypiekach, ale okazało się, że sprawdza się w nich wyśmienicie.

Buraki mają działanie krwiotwórcze, zapobiegają anemii, aż  4-krotnie zwiększają przyswajanie tlenu przez komórki. Wśród ich licznych dobroczynnych właściwości jest również wspomaganie utrzymania właściwego poziomu cholesterolu, tonizujące działanie na wątrobę, obniżenie ciśnienia czy przeciwdziałanie zwapnieniom naczyń krwionośnych. Poza tym zawierają liczne witaminy i mikroelemnty w tym A, C, potas, żelazo, magnez i kwas foliowy.

Zdecydowanie warto je włączyć do naszej codziennej diety.

Składniki: Czytaj dalej… »

Ziemniaczki z marchewką

Luty 8th, 2015

Lubię eksperymentować z nowymi smakami i lubię przygotowywać szybkie dania. Tak narodził się pomysł na ziemniaczki z marchewką.

Przygotowane w ten sposób ziemniaczki smakują bardzo dobrze nie tylko zaraz po przyrządzeniu ale również na drugi dzień, przyrumienione w piekarniku.

 

Składniki:

Około 8 średniej wielkości ziemniaków

Około 3-4 średniej wielkości marchewek

4 łyżki posiekanego świeżego koperku

Sól

2 łyżki oleju kokosowego

 

Zasada użyta w tym przepisie jest prosta: marchewka powinna objętościowo stanowić około 1/3 ilości ziemniaków.  Obrane ziemniaki i marchewkę gotujemy razem w osolonej wodzie (pokroiłam ziemniaki w dość grubą kostkę i marchewki w talarki, aby skrócić czas gotowania). Odlewamy, gdy są już miękkie. Do garnka dodajemy olej kokosowy, koperek i ubijamy tłuczkiem do ziemniaków. Doprawiamy solą, jeśli potrzeba.  I danie gotowe. Wspaniale smakuje jako dodatek do drugiego dania. Smacznego!

Sos BBQ (barbecue)

Luty 4th, 2015

Własny sos zawsze się przyda, a poza tym będzie zdrowszy. Pomysł powstał z potrzeby chwili, gdy próba kupienia zakończyła się koniecznością zrobienia własnego. We wszystkich sosach w sklepie na pierwszym miejscu listy składników panoszył się syrop kukurydziany… Tutaj się go nie spodziewałam!

Syrop kukurydziany zawiera 55% fruktozy, która jest metabolizowana w wątrobie i może prowadzić do podniesienia poziomu trójglicerydów, chorób serca, insulinooporności, cukrzycy i otyłości. Ta dawka informacji była dla mnie wystarczająco motywująca do własnej produkcji. Co Wy na to?

 

 

 

Składniki: Czytaj dalej… »

Zapiekanka meksykańska

Luty 2nd, 2015

Zima jest bardzo piękna kiedy za oknem popruszy śnieżek, ale niestety, jest jednokolorowa. Można to jednak zmienić na naszym talerzu robiąc coś kolorowego. Proponuję danie super zdrowe, które musi być lekko pikantne ze względu na kaszę i tradycje kuchni meksykańskiej.

Zapraszam na lato w środku zimy, czyli weganizm po meksykańsku. 

 Składniki; Czytaj dalej… »