Cieciorka (garbanzo) w wegańskim sosie „serowym”.

Styczeń 22nd, 2015

Wegański sos serowy jest absolutnie pyszny, a wykonanie absolutnie proste!

Zacząć należy od ugotowania cieciorki. Cieciorka to roślina strączkowa, więc przed gotowaniem moczymy ją przez ok. 8  godzin (najlepiej namoczyć na noc). Po namoczeniu gotujemy przez około 1 godzinę. Czas gotowania wydatnie skracamy (mniej  więcej do 30 minut) gotując w szybkowarze (Przed używaniem szybkowara należy zapoznać się z instrukcją obsługi i bezwzględnie stosować się do jej zaleceń). Cieciorka tak dobrze rozgotowuje się w szybkowarze, że po pierwszej próbie nigdy nie powróciłam do gotowania jej w garnku. Zwykle gotuję dużą ilość, a potem zamrażam woreczkach. Dzięki temu mam zawsze pod ręką ugotowaną, którą mogę natychmiast użyć do  jakiegś dania. Gdy ten etap mamy  za soba, szybkość przygotowania tej potrawy zależy wyłącznie od naszej sprawności w kuchni.
 
Udanego kucharzenia! Sos serowy pokocha każdy. 

Składniki: Czytaj dalej… »

Karobianki z niespodzianką

Styczeń 13th, 2015

Kto z nas nie ma czasem ochoty na coś słodkiego i łatwego do przygotowania?  Dziś przepis na słodką i zdrową babeczkę karobową z dżemem i masłem orzechowym. Karob czyli mączka chleba świętojańskiego jest smacznym i znacznie zdrowszym zamiennikiem kakao. Nie zawiera w sobie szkodliwych substancji takich jak m.in. kofeina i teobromina, które są uzależniające, powodują bóle głowy czy alergie. Zawiera natomiast między innymi białko i węglowodany, a także wiele substancji odżywczych takich jak magnez, wapń, żelazo, fosfor, witaminy z grupy B. Jest naturalnie słodki.

Składniki: Czytaj dalej… »

Imbirowa fasolka z pomidorami

Styczeń 12th, 2015
Kiedy za oknem szaleje zima, warto sięgnąć po przyprawy, które po dodaniu do potrawy nie tylko rozgrzeją nas od środka ale także wzmocnią nasz układ odpornościowy. Jedną z takich przypraw  jest imbir. W medycynie naturalnej znany jest od wieków. Imbir polepsza krążenie krwi, zmniejsza obrzęki, leczy infekcje, ułatwia trawienie… Fantastycznie smakuje w naszej potrawce, dodany do gotowanej fasoli (która jest bogatym źródłem białka i substancji odżywczych) oraz pomidorów (źródło likopenu).
Składniki: Czytaj dalej… »

Sernik z makowcem

Grudzień 22nd, 2014

Nalepiej i najchętniej kucharzy mi się w kuchni kiedy za oknem zawierucha. Zapachy rozchodzące się po całym domu sprawiają, że mieszkanko jest ciepłe i przytulne – takie rodzinne.

W taki właśnie sposób powstał kolejny przepis. Sero-makowiec marzył mi się od dawna. Jest to moje ulubione ciasto z dzieciństwa. Oczywiście u mnie tylko w wersji bez serowej i bez jajecznej.

 

Składniki: Czytaj dalej… »

Ciasteczka z masłem migdałowym

Grudzień 21st, 2014

Tradycji ciasteczkowej trudno się oprzeć. Niestety, najnowsze badania na temat otyłości dowodzą, że zapasy uzbierane  w czasie świąt najczęściej zostają i tak co roku nasza waga powoli i niepostrzeżenie idzie w górę. Dlatego warto spróbować  walczyć z pokusami i kaloriami. Jeśli chodzi o mnie, to jeśli już mam jeść ciastka, to właśnie takie.

Składniki: Czytaj dalej… »

Sos żurawinowy bez gotowania

Grudzień 19th, 2014

Zaskakująco prosty, smaczny, szybki i bez gotowania – sos z żurawiny prosto z kuchni witariańskiej.

Polecam do pasztetów lub kotletów, z powodzeniem można zastąpić ten tradycyjny, wysmażany. Wystarczy mieć świeżą lub mrożoną żurawinę, pomarańczę i do dzieła.

Ja też byłam bardzo nie ufna takiemu połączeniu, ale tylko do pierwszej łyżeczki. Nalepiej zrobić tuż przed spożyciem.

Jeżeli chcemy podać na następny dzień, dodajmy łyżeczkę chia seeds aby wchłonęły sok. Nasionka te są jak gąbka, wchłaniają wszystko co jest w stanie płynnym i nie zmieniają smaku. Dlatego chętnie używam je w moich przepisach.

Składniki: Czytaj dalej… »

Pasztet ze słonecznika i kaszy jaglanej

Grudzień 17th, 2014

Coś pysznego, coś zdrowego, coś szybkiego, …do postawienia na świąteczny stół.

Ten pasztet w zupełności spełnia te wymagania. Moja rodzinka jest zachwycona smakiem i wyglądem. Mam nadzieję, że Wam też się spodoba.

Sekretem udanego pasztetu jest delikatnie uprażony słonecznik i dobrze wysmażona cebulka. Czosnek musi być dodany pod koniec smażenia. Słonecznik prażymy na średnim ogniu dokładnie mieszając, tak aby każde ziarenko zmieniło kolor. Jeżeli się zagapimy i uprażymy na brązowo, to lepiej zabierajacie się do prażenia nowej porcji. Dodatkowo, pasztet jest bezglutenowy, a więc na fali. Czy można chcieć czegoś więcej? Pozostaje mi tylko życzyć Wam powodzenia! 

 

Składniki: Czytaj dalej… »

Eggnog – amerykański napój świątęczny

Grudzień 4th, 2014

Eggnog, to napój sięgający korzeniami angielskiej arystokaracji. Przywędrował do Stanów Zjednoczonych i stał się niezbędnym elementem świąt, szczególnie Bożego Narodzenia. Jest to po prostu mieszanka mleka, jajek i cukru, czasami dodawany jest alkohol. Posiada konsystencję gęstszą niż śmietanka do kawy, jest bardzo słodki, uzależniający i tragicznie niezdrowy. Dorobił się na rynku wielu smaków, również wersji wegańskiej.

Po spróbowaniu kilku gotowych stwierdziłam, że najlepiej smakuje mi ten własnej roboty. Jeżeli nie macie super mocnego blendera polecam namoczyć orzechy na noc, wtedy na pewno dobrze się zmiksują. Tak, mandarynaka bez skórki też musi być. Jeżeli nie macie świeżej, użyjcie z puszki, ale wtedy dodajcie mniej syropu klonowego. Przypraw absolutnie nie pomijajacie, ale nie sypcie w nadmiarze. Dla mnie smakuje zimny, prosto z lodówki, ale to kwestia gustu.

Składniki: Czytaj dalej… »

Smażone tofu z paryką

Listopad 3rd, 2014

Tofu jest dobrym źródłem roślinnych protein, wapnia i żelaza. Często zastanawiamy się jednak na tym, …jak TO jeść?! Poniżej jedna z propozycji.

Składniki: Czytaj dalej… »

Pasta z cieciorki i bakłażana

Wrzesień 30th, 2014

To idealnie dobrana i smaczna para. Mam nadzieję, że będziecie ją często zapraszali na Wasze stoły.

Składniki: Czytaj dalej… »