Granola – super pyszna

Maj 26th, 2015

Śniadanie w 2 minuty? Tak, to prawda. Gdy już jest zrobiona, nie ma nic prostszego – wsypać do miski, zalać mlekiem i śniadanie gotowe.

Muszę się przyznać, że czasami zjadam ją zamiast deseru, ale wtedy robię do niej pyszną polewę z daktyli. …narazie nie zdradzę wam mojej tajemnicy.

Teraz o granoli, jest nie tylko pyszna, słodka, lekko chrupiąca, ale przede wszyskim bardzo odżywcza. Mamy już jeden przepis na granolę,  jest nawet z filmem. Ten przepis jest inny i myślę, że naprawdę smaczny.

Składniki: Czytaj dalej… »

Nowalijkowy twarożek z tofu

Maj 19th, 2015

Z dzieciństwa pamiętam smak twarożku, który zwłaszcza wiosną moja mama często serwowała z rzodkiewką i szczypiorkiem. Dziś proponuję twarożek, ale z tofu. Smakuje równie wyśmienicie.

Tofu, zwane czasami „serem Azji” bądź „serkiem sojowym”, jest bogatym źródłem protein, nie zawiera cholesterolu, ma natomiast wysoką zawartość wapnia, magnezu, żelaza i lecytyny;  jest lekkostrawne i ma niski indeks glikemiczny.

Składniki: Czytaj dalej… »

Marchewkowe bułki-hamburgerki

Maj 17th, 2015

Kto z nas nie lubi zapachu pieczonych bułeczek roznoszącego się po domu? Te bułeczki wykorzystać można zarówno do zwykłych kanapek, jak i do przygotowania wegetariańskich hamburgerów. Dzięki zawartości marchewki, bułeczki mają piękny brązowo-pomarańczowy kolor.

Składniki: Czytaj dalej… »

SER Z MIGDAŁÓW I SIEMIENIA LNIANEGO

Kwiecień 28th, 2015

W ramach wprowadzania do naszej kuchni zdrowych opcji serowych ta wersja jest naprawdę udanym eksperymentem. Obieranie migdałów nie może być przeszkodą w naszych próbach utrzymania lub obniżania cholesterolu do pozimu poniżej 150. Ta magiczna cyfra jak dowodzą naukowcy powinna zapewnić nam zdrowe serduszko.

 

Składniki: Czytaj dalej… »

Szejk bananowy

Kwiecień 22nd, 2015

 

„Większe o 100g spożycie mięsa podnosi o 100 % ryzyko rozwoju choroby wieńcowej natomiast 100g więcej owoców i warzyw zmniejsza ryzyko wystąpienia tej samej choroby o 30%”.

„Zatrzymaj młodość” R. Pawlak

Szejk bananowy niezywykle prosty i smaczny. Pijmy na zdrowie.

Składniki: Czytaj dalej… »

Pudding ryżowy

Kwiecień 20th, 2015

Zastanawiacie się czasami co zrobić z ryżem, który został Wam z poprzedniego dnia?
Dziś proponuję zrobić z niego pudding ryżowy. Można go zjeść zarówno jako deser z owocami, jak również na śniadanie.

Składniki: Czytaj dalej… »

Klopsy orzechowe z tofu

Kwiecień 16th, 2015

Te klopsy możemy serwować zarówno jako kotlety, kulki do spaghetti, czy też podawać je z sosem. Sprawdzają się w każdej postaci. Dzięki zawartości tofu, orzechów pekanowych i płatków drożdżowych są bogate w białko, witaminy z grupy B i witaminę E oraz wiele cennych składników odżywczych.

„Tofu nazywane jest cudownym pokarmem . Zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, ma niską zawartość tłuszczów nasyconych i nie zawiera cholesterolu. 4 uncje tofu (około 113 gramów) pokrywa 18 procent dziennego zapotrzebowania na proteiny oraz 14 procent dziennego zapotrzebowania na kwasy tłuszczowe omega 3”. („101 Best Vegan Food”)

 

Składniki: Czytaj dalej… »

Makaron z suszonymi pomidorami

Kwiecień 7th, 2015

Szybkie w przygotowaniu, pożywne i zdrowe – danie z makaronem i suszonymi pomidorami. Jego apetyczny aromat roznosi się po całym domu. :) Tym przepisem podzieliła się ze mną moja przyjaciółka – Mariana. Potrawa tak mi zasmakowała, że od tego czasu często gości na moim stole.

Składniki: Czytaj dalej… »

Pasztet bezglutenowy w dwóch wydaniach

Kwiecień 1st, 2015

Ostanio w mojej kuchni modne stały się trzy produkty: cieciorka, kasza jaglana i czerwona soczewica. Lubię je ze sobą łączyć tworząc kolejne przepisy. Ten, zrobił wrażenie. Użyłam go jako pasztet do chleba. Na drugi dzień pokroiłam go na grube plastry i podsmażyłam używając jako kotlety do obiadu.  Już wiem, że wykorzystam go wiele razy, śpieszę więc podzielić się  z wami tym wynalazkiem.

Składniki: Czytaj dalej… »

Bananowe babeczki z orzechami włoskimi

Marzec 22nd, 2015

Słodkie połączenie dobroczynnych właściwości orzechów włoskich i bananów. Orzechy włoskie są dobrym źródłem kwasów omega 3 i antyoksydantów. Są bogate w błonnik i białko. Banany zaś zawierają m.in. potas, błonnik, witaminę C i B6.

Spróbujcie! :)

Składniki: Czytaj dalej… »