Smażone tofu z paryką

Listopad 3rd, 2014

Tofu jest dobrym źródłem roślinnych protein, wapnia i żelaza. Często zastanawiamy się jednak na tym, …jak TO jeść?! Poniżej jedna z propozycji.

Składniki: Czytaj dalej… »

Pasta z cieciorki i bakłażana

Wrzesień 30th, 2014

To idealnie dobrana i smaczna para. Mam nadzieję, że będziecie ją często zapraszali na Wasze stoły.

Składniki: Czytaj dalej… »

Bułeczki pekanowo-karobowe

Wrzesień 28th, 2014

Bułeczki pekanowe to smaczna opcja nie tylko deser, czy przekąskę, ale także na śniadanie. Orzechy pekanowe bogate są w białko, błonnik, węglowodany i różne składniki odżywcze, takie jak np. witamina C, B, E, K. Karob to dobre źródło magnezu i błonnika, żelaza, wapnia, fosforu i witamin z grupy B.
Bułeczki pekanowe są bardzo pożywne i smaczne oraz łatwe w wykonaniu.

 

Składniki:

Czytaj dalej… »

Surówka z brukselki

Wrzesień 21st, 2014

Po prostu nie lubię brukselki i już! Gotowana jest dla mnie nie do przełknięcia. Znalazłam jednak na nią swój sposób. Pieczona z innymi warzywami w piekarniku jest super, ale jeszcze lepiej smakuje kiedy zrobimy z niej surówkę. Ze wszystkich warzyw kapustnych jest ona najbardziej delikatna i mięciutka. Szybko można przyrządzić z niej zdrową surówkę na obiad. Powodzenia!

Składniki: Czytaj dalej… »

Babeczki marchewkowe

Wrzesień 15th, 2014

Zapach jaki unosi  się podczas pieczenia babeczek jest tak zniewalający, że chciałoby się je zjeść od razu, wszystkie na raz. Krem do babeczek nie jest konieczny, no chyba że bardzo chciałybyśmy zabłysnąć przed mężusiem czy koleżankami. Smacznego!

 

 

Składniki na ciasto: Czytaj dalej… »

Pasta z zielonego groszku z miętą

Wrzesień 3rd, 2014

Zaczęła się szkoła a wraz z nią sezon na pytania z serii: „Mamo, co dzisiaj do szkoły…?”, które mogą być dość frustrujące. No cóż, najłatwiej przygotować kanapki i tutaj śpieszę z propozycją prostej i smacznej pasty z zielonego groszku.

Składniki: Czytaj dalej… »

Ciasteczka bananowe

Sierpień 27th, 2014
Bajkowo smaczne, mięciutkie i proste!
Składniki: Czytaj dalej… »

Risotto zwyczajne

Sierpień 25th, 2014

Czasami mam ochotę na coś prostego i bez większych rewelacji. Po prostu zwyczajne risotto. Dla mnie jest to danie ratunkowe – ratuje zagubione w lodówce brokuły,  zapomnianą parykę, czy grzyby, które miały się znaleść w zupłnie innym przepisie. Do risotto możemy wrzucić niemalże każde warzywo i obowiazkowo robimy je z ugotowanym na mięciutko brązowym ryżem. Obiadek gotowy, proste!

Ale, ale nie tak szybko! Pokrojone warzywka należy dobrze podsmażyć. Robimy to najlepiej w woku, na bardzo nagrzanym oleju, często mieszając i uważając, by się nie przypaliły. Podsmażamy partiami, nie wszystkie naraz, aby zachować wysoką temperaturę procesu. Podsmażamy nie za długo, tak aby były wciąż lekko chrupiące. Nie martwcie się, może nie za pierwszym razem, ale na pewno dojdziecie do wprawy.

Ryż gotujemy w dobrze doprawionej wodzie, albo najlepiej w bulionie warzywnym.

Mam nadzieję, że już zaglądacie do waszych lodówk w poszukiwaniu zagubionych warzywek.

Składniki:

Czytaj dalej… »

Lody z kaszy jaglanej i prosty placek śliwkowy

Sierpień 22nd, 2014

Nikt, ale to nikt nie spodziewał się, że z kaszy jaglanej wyjdą tak dobre lody! Kasza musi być dobrze ugotowana, a reszta to już sprawa dobrego blendera i dodatków.

Składniki - Lody waniliowe z kaszy jaglanej: Czytaj dalej… »

Chipsy „serowe” z jarmużu

Sierpień 20th, 2014

Jarmuż to naprawdę niezwykle bogate w składniki odżywacze zielone warzywo. Warto zatem znaleźć sposób na to, aby gościł na naszych stołach jak najczęściej. Nie wiem kto i nie wiem kiedy, ale ten kto wymyślił chipsy z jarmużu, powinien dostać medal.

Mam dzisiaj dla Was moją wersję, zrobiłam je w lekko pikantnym smaku serowym . Zmobilizowało mnie do tego  po pierwsze, kupienie za nieprzyzwoicie niską cenę suszarki do warzyw, a po drugie, duża ilość jarmużu w moim ogródku.

Zobaczymy czy posmakują Wam w takiej wersji.

Składniki: Czytaj dalej… »