Najprostszy budyń, bez gotownia, nie zawiera ani krowiego mleka, ani barwników.

Mieszamy składniki i zostawimy na 20 min, po tym czasie jest już gotowy do zjedzenia. Możemy zostawić go na noc w lodówce i rano zjeść pyszne śniadanie. Super odżywcze nasiona szałwi (chia seeds – więcej na temat nasion w następnym poście)  sprawiają, że takie desery możemy spożywać jak najczęściej. Zdecydowanie jednak nie polecam małym dzieciom zbyt dużych ilości, bo z powodu zbyt dużej ilości błonnika, którego w szałwi jest pod dostakiem, mogą mieć  zbyt częste spacery do miejsca gdzie król chodzi piechotą…

Składniki:

1 1/4 szklanki mleka migdałowego lub kokosowego (można też użyć mleko sojowe lub konopne (hemp))

1/4 szklanki szklanki nasion szałwi hiszpańskiej (chia seeds)

2 łyżki miodu lub syropu z agawy, do smaku (możemy użyć również rozdrobnione banany)

2 łyżki karobu (substytut kakao – mączka chlebka świętojańskiego)

szczypta soli

sezonowe owoce (opcjonalnie)

Wykonanie:

Wszystkie składniki mieszamy razem i odstawiamy na ok 20 min. Budyń jest gotowy do spożycia w tej postaci, można go też zmiksować w blenderze.

Miksowanie  nasion chia nie  jest konieczne, gdyż w czasie moczenia stają się miękkie tworząc galaretkę, przez co jesteśmy w stanie wykorzystać wszystkie składniki odżywcze w nich zawarte.

Kiedy chcemy zrobić większą ilość budyniu, wówczas na 3 szklanki mleka używamy ok. 3/4-1 szkalnki nasion chia.

Budyń możemy przechowywać w lodówce przez kilka dni w zamkniętym pojemniku.

Add to Favourites