Przeciętny konsument zjada podobno ok. 30 łyżeczek cukru dziennie. Jest to ok. 500 dodatkowych i zupełnie niepotrzebnych kalorii, które nie tylko są szkodliwe dla zdrowia ale również pozbawione są wartości odżywczych.  Żeby spalić taką ilość kalorii  trzeba biec przez  ok 35 min. (tyle samo ile po zjedzeniu jednego pączka). Zbliżajacy się tłusty czwartek najlepiej obejść szerokim kołem i zrobić sobie coś wyjątkowo prostego i smacznego.  Deser po którym o puste kalorie nie będziemy się martwić.

Składniki:

1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej* (najlepiej ugotować na mleku roślinnym)

1 łyżka wiórków kokosowych

mleko kokosowe lub migdałowe (przepis na mleko migdałwe tutaj)

szczypta soli i cardamonu

1 banan

2 łyżki karobu

Wszystkie składnki miksujemy w blenderze lub robocie kuchenym dolewając tyle mleka, aby uzyskać masę budyniową. Kaszę jaglaną doskonale się miksuje wtedy kiedy jest jeszcze gorąca.

Najlepiej podawać ze świeżymi i suszonymi owocami np. goji berry, żurawiną, jagodami, rodzynkami, itd.

*Kaszę jaglaną najlepiej gotować w proporcjach 1:3, czyli jedna szklanka kaszy i 3 szklanki wody.

 

Add to Favourites