Tak podsumował efektywność diety wegańskiej w leczeniu chorób przewlekłych dr Colin Cambell, autor ksiazki „The China Study”.

„Nic z tego, co oferuje medycyna, nawet w przybliżeniu nie może się równać wpływowi diety opartej na produktach roślinnych.”

Po świątecznych daniach, coś lekkiego na noworoczne przyjęcie.

Składniki:

Warzywa pokrojone w słupki:

marchewka

papryka czerwona

papryka żółta

ogórek lub cukinia

 

Sos do warzyw:

1 kostka miękkiego tofu

majonez sojowy

czosnek

sól

pieprz

przyprawa warzywna

pieprz cayenne

sok z cytryny

awokado (opcjonalnie)*

 

Wykonanie:

Wszystkie składniki oprócz awokado i soku z cytryny miksujemy w blenderze.

Osobno miksujemy awokado.*

Na dno naczynia zmiksowany sos, następnie nakładamy warstwę z awokado i układamy pokrojone warzywa.

Możemy zrobić porcje indywidualne (tak jak na zdjęciu), możemy też od razu wymieszać awokado z sosem do warzyw, będzie wówczas super kremowe.

Możemy  podać osobno sos i warzywa. Wszystko oczywiście zależy od naszej wyobraźni i upodobań.

 

Majonez sojowy:

o,5 szklanki mleka sojowego niesłodzonego

0,5 szklanki oleju

ząbek czosnku

sól, pieprz, kurkuma i sok z cytryny

W blenderze miskujemy na wysokich obrotach mleko sojowe, sól czosnek, kurkumę bardzo powoli i bardzo cieniutkim strumieniem dolewamy olej. Po zmiksowaniu już powinna być kremowa masa. Wylewamy i dodajemy do smaku sok z cytryny.

*do awokado dodajemy sok z cytryny, aby zachować kolor.

 

 

 

 

 

 

Add to Favourites