„Badania wykazały, że częste spożywanie orzechów obniża ryzyko zachorowania na inne choroby przewlekłe, takie jak cukrzyca, zespół metaboliczny, nadciśnienie, a nawet osteoporoza”.

„Spożywanie owoców i warzyw powiązane jest z niższym ryzkiem chorób układu krążenia. Oprócz tego, że owoce i warzywa przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu ze względu na stosunkowo dużą zawartość błonnika, są one również bogatymi źródłami takich związków odżywczych jak witamina C i kwas foliowy, beta karoten i potas”. (dr Roman Pawlak „Zdrowe odżywianie bez tajemnic”)

Składniki:

4-5 szklanek zielonych listków (np. jarmuż, szpinak, botwinka, swiss chard, aragula, liście gorczycy)

1 kilka świeżych  lub z  puszki mandarynek
około 1/3 szklanki suszonych żurawin
około 1/3 szklanki płatkow migdałowych
1/4 szklanki oliwy z oliwek
1/4 szklanki soku z cytryny
2 łyżki miodu lub agawe
szczypta soli
W misce mieszamy liście i owoce oraz płatki migdałowe.
W  w szklance lub mikserze miksujemy razem oliwę, sok cytrynowy, miód. Polewamy sałatę. Mieszamy. Smacznego!
Add to Favourites