Tofu jest dobrym źródłem roślinnych protein, wapnia i żelaza. Często zastanawiamy się jednak na tym, …jak TO jeść?! Poniżej jedna z propozycji.

Składniki:

2 kostki tofu (twarde lub extra twarde)

1 papryka czerwona

1 papryka zielona

1 średnia cebula

3 ząbki czosnku

Ok. 2 łyżki płatków drożdżowych

Sól, pieprz, kurkuma

 

Wykonanie:

Tofu kroimy na kostki wielkości ok. 1 cm, lekko solimy, posypujemy kurkumą i podsmażamy na oleju (pamiętajmy, że w miarę odparowywania wody wzrasta koncentracja soli). Smażymy do momentu lekkiego zarumienienia i stwardnienia krawędzi tofu.

Paprykę i cebulę kroimy na nieduże kosteczki, lekko solimy  i podsmażamy na oleju w osobnej patelni. Smażymy na dość dużym ogniu intensywnie mieszając (stir fry), aż papryka zmięknie a cabula leciutko się zarumieni. Na sam koniec dodajemy posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek.

Usmażone tofu i warzywa mieszamy razem dodając płatki drożdżowe i delikatnie dusimy razem na małym ogniu przez ok. 5 minut.

Tak przygotowane tofu najlepiej smakuje z pieczywem, ale można też próbować innych kombinacji – z ryżem, kaszami, itp.

Add to Favourites