Grilownie to nieodłączny element lata i wakacji. Czy jest zdrowe? Dym z grilla jak też „czarne kreski” (po grilowaniu) na naszym jedzeniu zawierają związki rakotwórcze, np. „akrylamid, który jest sklasyfikowany jako karcynogenna substancja”. Aby uniknąć wielu nieporządanych „dodatków” nalepiej piec warzywa dobrze zawinięte w folię aluminiową albo  albo użyć grila elektrycznego no i oczywiście zdecydowanie nie grilować żadnego mięska, bo wtedy dopiero zaczynają sie problemy.

 Składniki:

Do grilowania możemy użyć najprzeróżniejsze warzywa w tym zestawie jest:

młoda cukinia zielona i żółta

pomidorki

szczypiorek albo cebula

tofu

pieczarki

kiełbaski sojowe(opcjonalnie)

świeże liście ziół: takie jak bazylia, oregano, tymianek

Tofu najlepiej odcisnąć z wody*(po odciśnięciu jest bardziej twarde i lepiej sie trzyma). Robimy to domowym sposobem (zobacz zdjęcie) przez kilka godzin albo kupujemy tofu expres(maszynka do wycisaknia wody z tofu).  Po odciśnięciu warzywa i tofu marynujemy ok 1 godziny.

Marynata:
gotowa mieszanka przypraw do grila     dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, sól, ocet winny lub sok z cytryny, olej, sproszkowna papryka, sól do smaku, sos sojowy. Wszystkie składniki mieszamy według naszych upodobań smakowch.

Jeżeli mamy taką możliwość to możemy opcjonalnie dodać do marynaty np. „liquid smoke” dosłownie parę kropelek.

Foto: M. Bojko

Add to Favourites