Naprawdę smaczna alternatywa sera dla wegan.  Na Szkołach Gotowania jest niemałą atrakcją. Możemy go zrobić na słodko  lub np. z oliwkami ( zobacz zdjęcie).  Przepis pochodzi z książki, która zawiera przepisy oparte wyłącznie na produktach pochodzenia roślinnego –  „Kuchnia w Trosce o Twoje Zdrowie” – Grażyny Kuczek i Beaty Śleszyńskiej.

Składniki:

  • 1 szklanka obranych ze skórki migdałów
  • 2 szklanki gorącej wody
  • 2 łyżeczki agar-agar
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szczypta Tumeric
  • ½ łyżeczki przyprawy warzywnej w proszku
  • sól do smaku
  • ½ pokrojonej papryki i/lub 2 łyżki pokrojonych oliwek (opcjonalnie)
  1.  Migdały najlepiej namoczyć na noc. Obrać ze skórki.
  2. Migdały, cytrynę, agar-agar,1 szklankę wody i przyprawy miksujemy w blenderze, następnie wlewamy do garnka i dodajemy resztę wody. Gotujemy ok. 5 min ciągle mieszając. Zdjąć z ognia, dodać pokrojoną paprykę i/lub oliwki i wymieszać.
  3. Przelać do odpowiedniego naczynia szklanego albo plastikowego i schłodzić. Można używać zamiast zwykłego sera na kanapki.

Migdały po zmiksowaniu w robocie kuchennym. 

Po wylaniu do naczynia.

Add to Favourites