Zasadą zdrowego odżywiania jest spożywanie obfitego śniadania i małej kolacji. Ważne jest również to, żeby spożywać posiłki o regularnej porze dnia, bez podjadania. Nieregularność posiłków może przyczynić się do powstania np. raka żołądka ….*

Propozycja na jeden z trzech posiłków – apetyczna zupka grzybowa.

Składniki:

o,5 szklanki pieczarek

2 namoczone wcześniej grzyby suszone ( najlepiej borowiki – opcjonalnie)

1 cebula

2 ząbki czosnku

1 mała marchewka

mały kawałek selera

2 ziemniaki

śmietanka z tofu lub nerkowców (cashew); może być majonez z ziemniaka (http://zdrowienatalerzu.pl/index.php/majonez-z-ziemniaka/)

bulion warzywny

sól, pieprz ziołowy

Cebulę, czosnek i pieczarki podsamżamy przez ok. 7 min, dodajemy pokrojone pieczarki, startą na tarce marchewkę i podsmażamy ok. 5 min. Dodajemy pokrojone ziemniaki i szuszone grzyby . Dolewamy bulionu warzywnego i gotujemy.

Pod koniec gotowania dodajemy śmietanki roślinne według własnego upodobania.

Miksujemy  zupę w  blenderze lub w robocie kuchennym.

Podajemy z makaronem lub grzankami.

 

Śmietanka z nerkowców

1/2 szklanki nerkowców, gorąca woda, sok z cytryny i sól.

Miksujemy wszystko w blenderze na kremową masę.

Jeżeli nie posiadamy silnego blendera, wówczas trzeba nerkowce namoczyć w wodzie przez parę godzin. Będą się lepiej miksować

* R. Pawlak „Zdrowe odżywianie bez tajemnic”

Foto: M.Bojko

Add to Favourites