Czy wiecie ile wegańskich serów mamy już na blogu? Jest ser z migdałów, ser wegański, serek a la”cheddar„, serek tofu. Do kolekcji dołączyłam kolejny serek, a la feta.

Brakowało mi go w kuchni, bo są przepisy, w których naprawdę trudno zastąpić właśnie ten rodzaj sera. Chociażby w mojej ulubionej sałatce (przepis wkrótce), czy kotletach, albo na kanapki. Mam nadzieję, że ten przepis zrobi na Was przymajmniej w płowie takie wrażenie jak na mnie. Nie obawiajcie się, nie jest trudny do zrobienia, wystarczy tylko mieć namoczone migdały i robot kuchenny, a reszta jest po prostu zaskakująco prosta. Czekam z niecierpliwością na Wasze „fetowe” relacje 🙂

 

 

Składniki:

2 szklanki migdałów

1 ząbek czosnku

1 1/2 łyżeczki soli

1/2 szklanki oleju

5-6 łyżek soku z cytryny

1 łyżeczka octu jabłkowego

 

Wykonanie:

1. Migdały moczymy przez 24 godziny w wodzie. Obieramy ze skórki (opcjonalnie), mielimy w robocie kchennym.

2. Po wstępnym zmiksowaniu dodajemy powoli resztę składników i miksujemy. Czasami będziecie musieli zatrzymać robot i zeskrobać masę ze ścianek. Gdy masa będzie dobrze zmiksowana (patrz zdjęcie) wtedy bardzo łatwo będzie można zrobić z niej kulę, lub to co ja zrobiłam.

3. Układamy na blaszce wyścielonej uprzednio papierem do pieczenia. Fetę możemy obtoczyć w ziołach. Ja obtoczyłam moją w czerwonym pieprzu i przyprawie sycylijskiej.

4. Następnie zapiekamy serek w piekarniku, w temp. 250F (ok. 125 C) przez 30-40 min. Możemy w wyższej temperaturze, ale wtedy wyjdzie Feta ze skórką. W wersji ze skórką idealnie nadaje się na kanapki.

Powodzenia!

 

możemy użyć póżniej na kanapki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Add to Favourites