Na szybko – kanapka z domową „Nutellą”.

Takie śniadanie lub kanapka do szkoły na pewno spotka się z dużym entuzjazmem naszych dzieci  i my też zapewne ulegniemy pokusie.

Orzechy laskowe zwierają sporo witaminy E, której niedobór wpływa na pogorszenie wzroku, osłabienie koncentracji i rozdrażnienie. Jak sami widzicie, takie smaczne i proste kanapkowe danie zdecydowanie przyda się nie tylko do szkoły ale również  do pracy.

 Foto: M.Bojko

Składniki:

1,5 szklanki orzechów laskowych

2-3 łyżki pasty daktylowej

szczypta soli

2-3 łyżki karobu*

 

Wykonanie:

1. Orzechy podpiekamy w piekarniku (w temp. 350F= 180C) ok 10-15 min. Następnie bierzemy do ręki garść orzechów, pocieramy jedne o drugie i w ten sposób zdzieramy skórkę.

2. Miksujemy orzechy w robocie kuchennym. Po zmiksowaniu dodajemy resztę składników.

Można przechowywać do 2 tygodni w lodówce, wątpię jednak że będzie tak długo stała 🙂

 

Pasta daktylowa

ok. 3/4  szklanki daktyli namoczyć w wodzie lub mleku migdałowym na ok. 2 godzin lub na noc.

Odlać wodę i zmiksować na gęstą pastę (w razie potrzeby dodać w trakcie misowania wody lub mleka). Zamiast mocznia możemy daktyle zagotować w wodzie żeby bardziej zmiękły. Jeżeli mamy dobry mikser, możemy je od razu zmiksować.

Jeżeli „nutella” wyjdzie za gęsta, można dodać  kilka łyżek mleka migdałowego lub syropu klonowego (syrop najlepiej dodać wówczas, gdy wg nas „nutella” jest za mało słodka). Można również dodać avokado, niestety wtedy krócej można ją przechowywać.

 

 

* Karob to zdrowy zamiennik kakao. Z uwagi na to, że w kakao znajdują się  dwie substancje aktywne, które stymulują mózg – teobromina i kofeina, warto zastąpić je karobem, zwłaszcza w przepisach dla dzieci.
Kakao może mieć również właściwości uzależniające..

 

Jeśli chcecie dowiedzieć się nieco więcej na temat cukru oraz jego zdrowych zamienników, o serdecznie polecam wam książkę: Dobry cukier. Słodzimy naturalnie. Tutaj znajdziecie sporo informacji na temat cukru, ciekawe propozycje jego zamienników, jak również kolejne przepisy, z których śmiało możecie przygotować słodkie i zdrowe pyszności dla swoich dzieci 🙂
dobry-cukier

Add to Favourites