Czasami lubię upiec chleb, który jest naturalnie wzbogacony dużą ilością antyoksydantów, witamin, błonnika, itp. Dodatkiem będą starożytne nasiona przyszłości, jak czasami nazywane są nasiona Chia. To nie koniec, dodatkiem jest również ryż peruwiański, który został ogłoszony przez FAO super ziarnem. Rok 2013 jest „Międzynarodowym Rokiem Quinoa.”

Przebogata kanapka zrobiona z takiego pieczywa nie potrzebuje wiele, no może tylko dobrze dojrzałe awokado z cebulką…

Czyli po raz kolejny zdrowe, smaczne i pożywne.

Składniki:

2/3 szklanki mąki z ryżu peruwiańskiego (quinoa)

1/5 lub 1/4  szklanki nasion chia, zalać 1/2 szklanką ciepłej wody

2  3/4 szklanki mąki pszennej razowej

1 1/2 szkalnki mąki żytniej

1 szklanka mąki pszennej białej

1  szklanka mleka sojowego domowej roboty

1 3/4 szklanki wody

2 łyżki suchych drożdży

Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku. Suche składniki mieszamy razem.Wszystko bardzo dokładnie mieszamy, wygniatamy ok. 5 min. i odstawiamy do wyrośnięcia.

Po wyrośnięciu mieszamy dokładnie, formujemy bagietki 2 długie i jedną okrągłą, posypujemy ziołami i ziarnem sezamu.

Odstawiamy ponownie do wyrośnięcia – ma podwoić swoją objętość.

Pieczemy w piekarniku w temp 365 F (180 C) ok. 30-40 min.

 

Wieniec bagietkowy to dzieło mojej córki 🙂

 

 

Add to Favourites