Dzisiaj możecie się zapoznać z dwoma budyniami „czekoladowymi”,  które są proste w wykonaniu, nie zawierają mleka oraz barwników i są dobrym źródłem wapnia, kwasów tłuszczowych omega 3, żelaza, potasu i błonnika.

Budyń z awokado

Składniki:

1  dojrzałe awokado

banan, miód albo syrob z agawy

sok z cytryny do smaku

szczypta soli

karob (substytut kakao)

Miksujemy wszystkie składniki w blenderze i dosładzamy do smaku miodem, bananem lub syropem z agawy.  Gotowe do spożycia po zmiksowaniu.

Foto M. Bojko

Budyń z nasion chia

Przepis na ten budyń otrzymalam od mojej koleżnaki Agniezki F., która od wielu lat jest promotorką zdrowego odżywiania.

Składniki:

1 szklanka mleka migdałowego (można też użyć mleko kokosowe, sojowe lub konopne (hemp)

3-4 łyżki nasion chia

miód lub syrop z agawy

Karob (substytut kakao)

Wszystkie składniki mieszamy razem i odstawiamy na ok 20 min. Budyń jest gotowy do spożycia w tej postaci, można go też zmiksować w blenderze.

Miksowanie  nasion chia nie  jest konieczne, bo w czasie moczenia stają się miękkie tworząc galaretkę, przez co jesteśmy w stanie wykorzystać wszystkie składniki odżywcze w nich zawarte.

Kiedy chcemy zrobić większą  ilość budyniu wówczas na 3 szklanki mleka używamy ok. 3/4 do 1 szkalnki nasion chia. Możemy przechowywać w lodówce przez kilka dni w zamkniętym pojemniku.

Add to Favourites