Ryż biały jest produktem rafinowanym, ryż ciemny nie wszystkim smakuje…

To może ryż … z kalafiora? Biay, a nie rafinowany, robi się go w parę minut. Ten właśnie „ryż” cieszy się coraz większą popularnością. Warto spróbować choćby i z tego względu, że ma mało kalorii, jest dobrym źródłem błonnika i witamin, oraz zawiera kilka związków antyoksydacyjnych, np. sulforafan. Można też kupić kalafior zielony i fioletowy.

Poza tym, zawsze to jakieś urozmaicenie jadłospisu.

Składniki:

1 kalafior

1 kostka tofu

sos sojowy

przyprawy: sproszkowana paryka czerwona, sól, pieprz cayenne, wędzona papryka chipotle (może być zestaw przypraw do grila), przyprawa warzywna.

Olej do smażenia

szczypiorek/koperek/natka do posypania (opcjonalnie

 

Wykonanie:

„Ryż”

Kalafior myjemy i miksujemy w robocie kuchennym. Możemy go wcześniej podparować, ale nie długo, żeby jeszcze był chrupiący. Solimy do smaku, dodajemy szczypiorku lub koperku i gotowe. Podajemy jak zwykły ryż. Ja podałam z tofu.

Serek sojowy tofu, a la „Bufflo Wings”

1 kostka tofu – (odciskamy wodę przez umieszczenie go pomiędzy dwoma talerzykami i obciążeniu górnego). Po odciśnięciu kroimy w palsterki albo w trójkąciki. Polewamy sosem sojowym. Następnie szykujemy mieszankę przypraw.

Wszystkie przyprawy mieszamy w misce, obtaczamy w nich tofu i smażymy. Jeżeli chcemy uzyskać chrupiacą skórkę, obtaczamy jeszcze w skrobii kukrydzianej lub mące ziemniaczanej.

Foto: M.Bojko

Add to Favourites