Advertisements

Badania przeprowdzone w drugiej połowie XX wieku i na poczatku XXI wieku że dieta oparta głównie na produktach roślinnych….obniża ryzyko zachorowania na tzw. choroby cywilizacyjne.” (R. Pawlak ” Zdrowe odżywianie bez tajemnic”). Zapraszamy na kolejną porcję zdrowia czyli brukselka z kaszą gryczaną.

Składniki:

0.5 kg brukselki

1-2 łyżki soku z cytryny

2 łyżki pokrojonej pietruszki

pęczek szczypiorku (posiekany)

3 ząbki czosnku (1 łyżka już przeciśniętego przez praskę)

olej

sól, pieprz ziołowy

żurawina (opcjonalnie)

1/2 szklanki pokrojonych tostowanych orzechów włoskich (opcjonalnie)

Wykonanie:

1.  Pokrojoną, umytą brukselkę podsmażamy na oleju  ok. 3 min, potem dodajemy ok 1/4 szklanki wody, soli i następnie gotujmy aż będzie lekko chrupiąca ( nie rozgtowana – wtedy jest nie smaczna). Można dodać też żurawinę.

2. Pod koniec gotowania brukselki dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, pieprz, sok z cytryny, pietruszkę, szczypiorek i orzechy włoskie. Dusimy dalej ok 30s do 1 min. (aż poczujemy zapach czosnku w powietrzu).

Brukselkę możemy podawać z  ugotowaną niepaloną kaszą gryczaną (palona ma mniej wartości)  lub z quinoa (komosa ryżowa – ryż peruwiański)

Foto:  M.Bojko

[Głosów: 0   Average: 0/5]
Add to Favourites