Advertisements

Na wakacyjny wyjazd, na syte śniadanko, czy zamiast kanapki do pracy. Dla mnie, jest to sposób na czarną fasolkę. Ze względu na kolor trudno podać ją w atrakcyjny sposób, a szkoda, bo jest dobrym źrodłem białka, wit. z grupy B, cynku  oraz substancji, które pomagają w walce z rakiem.

Składniki:

1 kostka tofu ok. 400g

1 duża cebula

3 ząbki czosnku

3 liście jarmużu

sól, 3 łyżki płatków drożdżowych, przyparawa warzywna, oregano (opcjonalnie), pieprz ziołowy, majeranek

1. Cebulę kroimy w kostki, czosnek przeciskamy przez  praskę i smażymy na oleju ok. 7 min na średnim ogniu.

2. Tofu rozdrabniamy widelcem razem z przyprawami oraz pokrojonym jarmużem. Dodajemy do cebuli i smażymy kolejne parę minut.

3. Po usmażeniu dodajemy pokrojony szczypiorek i ugotowaną (lub z puszki) czarną fasolkę. Możemy też dodać pokrojone pomidory, ostrą papykę, albo każde lubiane przez nas warzywo.

4. Zawijamy w razowe tortille (uważajmy, łatwo mogą się przerwać)

Możemy podawać z salsą, gaucamole, czy sałatkami.

Foto M. Bojko

[Głosów: 0   Average: 0/5]
Add to Favourites