Sałatka z kapusty włoskiej jest delikatniejsza, bardziej krucha niż z kapusty białej, a dodatek zieleninki czyni ją jeszcze bardziej atrakcyjną smakowo.

Zachęcam do wypróbowania jej np. z majonezem z awokado. Warto wzmocnić swój organizm kolejna porcją witamin A, K , C, B6, czy porcją wapnia, potasu oraz magnezu. Doskonała sałatka do ziemniaków i ryżu, oczywiście w towarzystwie wegetariańskich kotlecików.

Składniki:

kapusta włoska

kapusta czerwona

koperek

szczypiorek

marchewka

zielona pietruszka lub kolendra (cilantro)

Wykonanie:

Kapusty, szczypiorek, pietruszkę i koperek poszatkować. Marchewkę zetrzeć na tarce.

Do warzyw dodać majonez – z ziemniaka, sojowy lub z awokado. Można też dodać być zwykłą oliwę z oliwek z czosnkiem, sokiem z cytryny i przyprawami.

Majonez z avocado:

2 dojrzałe (miękkie) avocado

sok z cytryny

1 ząbek czosnku lub czosnek z w proszku

oliwa z oliwek

sól, pieprz, przyprawa warzywna

1 łyżeczka musztardy

1 łyżeczka szałwi hiszpańskiej

Awokado rozkroić wzdłuż na pół, wyjąć pestkę, wybrać łyżką miękką zawartość i zmiksować z resztą składników w blenderze.

Add to Favourites